GAME OF THRONES

Jag ääälskar verkligen fantasy-serier. Så därför är det inte så konstigt att jag sitter bänkad under onsdagskvällarna för att kolla på "Game of thrones". Serien har allt, kärlek, spänning och magi.

Enda minuset är att seren har släpat sig fram nu dem senaste avsmitten. Skulle önska att man kunde trappa upp det. Det känns liksom som att det som har hänt under dem senaste fyra avsnitten hade kunnat slås ihop till ett avsnitt om man bara rensat bort det oväsentliga. Men kanske skulle det inte bli bra om man plockade bort detaljer och småbitar som man inte tycker är viktiga. Hur irriterad blir man exempelvis inte över att filmmakarna klipper bort scener från en film som inte är lika viktiga och som egentligen inte behövs, fast man önskar att dem hade kunnat ha med ALLT. Så, okej, även om det går lite segt just nu så tror jag att det kommer att bli ännu mer spännande framöver. Just have to wait and see :)

Men, men, favoritkaraktärerna är utan tvekan, Daenerys Targaryen och Jon Snow. Daenerys tycker jag har utvecklats så OTROLIGT mycket sen första gången man såg henne. Hon har verkligen gått från en liten flicka till en stark och fullvuxen kvinna. Jag tror hon kan bli riktigt mäktig framöver.
Jon Snow är än så länge bara en Nattens väktare, men jag känner på mig att han kommer att spela en betydligt viktigare roll i framtiden. Jag tror också att han, efter att ha fått möta farorna norr om muren, kommer att kunna möta alla fördomsfulla männsikor som kallat honom för oäkting och bastard utan att ta åt sig. Han kan också blir grymt mäktig, plus att han är snyggast av alla killarna som är med ;)

Vad tycker ni? Vem är eran favoritkaraktär?


               

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: ebba<33

fin blogg!

2012-04-05 @ 21:55:21
URL: http://yourlifer.blogg.se/
Postat av: ebba<33

desamma! :D

2012-04-05 @ 22:19:05
URL: http://yourlifer.blogg.se/
Postat av: linora

Fin blogg!

Hur har din dag varit? :)

2012-04-05 @ 22:29:54
URL: http://linoraas.blogg.se/
Postat av: Dennis

Underbaraste serien ever! Sjukast! Väntar ivrigt på 3:avsnittet!

2012-04-08 @ 12:38:44
URL: http://withyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0